Elet.uni.hu
Általános
Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül
iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül
írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A
webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan
felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://elet.uni.hu, http://univerzalis-elet.com, http://gabriele-konyvaruhaz.com) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://elet.uni.hu/aszf és letölthető az alábbi linkről: http://elet.uni.hu/aszf.pdf
1.
Szolgáltató
adatai:
A szolgáltató neve: Univerzális Élet Egyesület
A
szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 5000 Szolnok,
Jósika út 15. II./8.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra
szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: univerzalis.elet@gmail.com Társadalmi szervezet nyilvántartási száma:
1298/2010
Határozat száma (szám/év. alszám): 61953/1996.19/I
Adószáma: 18826713-1-16
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Szolnoki Törvényszék
Telefonszáma: 0620/445-1761
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-105126/2016.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
ALL-INKL.COM - Neue Medien
Münnich
Hauptstraße 68 | D-02742 Friedersdorf
Deutschland
Telefon: +49 35872 353-10
2.
Alapvető
rendelkezések:
1.
A jelen
Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó
jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
2.
A jelen
Szabályzat 2017. január 04. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a
Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon
közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk
nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
3.
Felhasználó,
amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy
annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált
felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve
kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket,
nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
4.
Szolgáltató
fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az
azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
3.
Regisztráció/vásárlás
1.
Felhasználó a
weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF,
és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és
elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
2.
Felhasználó a
vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A
vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető
adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja
felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi
igénybe szolgáltatásait.
3.
A Szolgáltatót a
Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető
szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
4.
A Szolgáltatót nem
terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható
okból hozzáférhetővé válik.
4.
Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
1.
A megjelenített
termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát,
azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség
nem kerül felszámításra.
2.
A webshopban
Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről
fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a
valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a
webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség
miatt.
3.
Amennyiben akciós ár
kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az
akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.
Amennyiben a
Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő “
5.
Hibás ár esetén
esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára
között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek
akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek
nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek
akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben
nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5.
Rendelés menete
1.
Felhasználó a
regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is
megkezdheti a vásárlást.
2.
Felhasználó a
megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
3.
Felhasználó kosárba
helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár
tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
4.
Amennyiben
Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás
folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a
megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva
törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár
frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
5.
Felhasználó
kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
1.
Fizetési módok:
Személyes
átvétel: Készpénzben a Szolgáltató üzlethelységében
vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő átvételkor: Az áru
átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató
üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg
a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban
(HUF) van lehetőség.
Fizetés
utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül
kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét
a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek)
átvételekor.
2.
Szállítási költség:
Bruttó
500.- HUF rendelésenként,
Bruttó
9900.- HUF rendelési összegtől ingyenes a szállítás.
6.
Amennyiben a
webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
7.
A fizetendő végösszeg
a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget
tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a
csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt
Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra
közötti időszakban.
8.
Az adatok megadását
követően Felhasználó a ”Díjköteles rendelés” gombra kattintva tudja elküldeni
megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat,
illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti
felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
9.
Adatbeviteli hibák
javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben
vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését
követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó
megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem
érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség
alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a
Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
6.
A megrendelések
feldolgozása és teljesítés
1.
A megrendelések
feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként
megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására,
amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül
feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton
visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
2.
A rendelés
beérkezésétől követően a raktáron lévő könyveket legkésőbb 3 napon belül
postára adja Szolgáltató.
3.
Ha Szolgáltató és
Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató
Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül,
felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
4.
Ha Szolgáltató a
szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben
meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót
haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget
haladéktalanul visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem
mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
5.
Szolgáltató
fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben,
vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval
történő egyeztetést követően kerülhet sor!
7.
Elállás joga
1.
Az Európai Parlament
és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez
vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult
Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
2.
Az elállási jog
gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le,
amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi.
3.
Fogyasztó a szerződés
megkötésének napja, és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak
kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
5.
Az elállási jog
gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más
költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű
használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.
Nem illeti meg az
elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.
A fogyasztó szintén
nem gyakorolhatja az elállási jogát
1.
lezárt csomagolású
hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást
felbontotta;
2.
a nem tárgyi
adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a
fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről,
hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
8.
Szolgáltató a termék
visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti
jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási
díjat is.
9.
A visszatérítés során
az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem
nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató
részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később
visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén
elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14
napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
13. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség
viselését.
14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik.
15. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az
árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés
miatt következett be.
16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy
Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási
jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén
írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton
írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe,
telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai
úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést
fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy
napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti
Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm.
rendelet itt érhető el.
20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelve itt érhető el.
21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti
Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv
szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz
az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körében jár e.
24. Elállási jog gyakorlásának a menete:
1.
Amennyiben a
Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát
Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
2.
Fogyasztó határidőben
gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14.
nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás
esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai
úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon
keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét
veszi figyelembe.
3.
A Fogyasztó elállás
esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de
legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A
megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
4.
A Szolgáltató azonban
nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a
Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének
napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja
elállási jogát.
5.
Több termék
adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban
történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
8.
Szavatosság
Kellékszavatosság
1.
Milyen esetben élhet
Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó
webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
2.
Milyen jogok illetik
meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó
– választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
3.
Milyen határidőben
érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
4.
Kivel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5.
Milyen egyéb
feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már
Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
6.
Milyen esetben élhet
Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó
dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.
Milyen jogok illetik
meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
8.
Milyen esetben
minősül a termék hibásnak?
A
termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.
Milyen határidőben
érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A
gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A
gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
9.
A szavatossági
igény esetén történő eljárás
1.
Fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
2.
A fogyasztó
kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak
nyugtával).
3.
A szavatossági
kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik
(Ptk. 6:166. §).
4.
A Szolgáltató a fogyasztó
nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles
felvenni.
5.
A jegyzőkönyv
másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
bocsátani.
6.
Ha a Szolgáltató a
fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása
esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás
lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a
fogyasztót.
7.
A Szolgáltató a
jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és
azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.
A Szolgáltatónak
törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt
napon belül elvégezze.
10. Vegyes Rendelkezések
1.
Szolgáltató
kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek
jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
2.
Ha a jelen Szabályzat
bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a
fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem
érinti.
3.
Amennyiben
Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról
történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén
érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat
valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond
arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
4.
Szolgáltató és
Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
11. Panaszkezelés rendje
1.
Áruházunk célja, hogy
valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis
valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
2.
Szolgáltató a szóbeli
panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,
a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját
megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát
öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatja.
4.
Tájékozatjuk, hogy a
panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
5.
A Fogyasztó panasszal
fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi
hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal,
illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos
illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok
elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
6.
A Fogyasztónak
panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u.
23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
7.
A békéltető
testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson
kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje
a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a
felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz
a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület
a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
8.
Online adásvételi
vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói
jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és
iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
9.
A Fogyasztó
panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A
platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság
rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés
után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül,
amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát
megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a
vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
12. Szerzői jogok
1.
Miután az Elet.uni.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az
Elet.uni.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon
való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2.
Az Elet.uni.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot
átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való
hivatkozással lehet.
3.
A Szolgáltató
fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire,
az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes
reklámfelületeire.
4.
Tilos az Elet.uni.hu
weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése;
bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a
Elet.uni.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
5.
Az Elet.uni.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás
kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
6.
Felhasználó tudomásul
veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót
kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó
13. Adatvédelem
A
weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://elet.uni.hu/adatvedelem
Szolnok, 2017. január 04.